Monday, April 4, 2011

maafkan aku

.... antara luahan hati seorang isteri........

asmkm....., selamat pagi.. slam sejhtera..

catatan ini ditujukan khas untuk suamiku..., walaupun ku tahu dia tak baca... kerana dia tak taupun aku ada blog nie.., sekurang-kurangnya aku dapat melepaskan sebak didada...., 

aku mohon keampunan darimu dari hujung rambut sampai hujung kaki..., dari mulai kita kahwin pada penghujung tahun 1999 hingga sekarng..., dah masuk tahun ke 12, dari tak dae anak kepada ada lima anak sekarang nie...

aku telah mengabdikan diriku pada mu sepanjang perkahwinan kita, kita sama-sama susah.... habis belajar terus kahwin... tanpa ada harta peninggalan orang tua...,berdikari... sama-sama bekerja untuk mencari rezeki yang halal untuk menyara keluarga...., sehinggalah ekonomi kita teguh..., dapat miliki rumah sendiri wlpun tak secantik banglow22 zaman kini, ada kereta yang selesa.... dan ada anak perempuan yang cantik ... kerana sebelum nie 3 anakku lelaki.... tapi tiba-tiba hatimu beralih arah .... setelah mengenali bdak yang masih mentah ... tapi agaknya bergetah ... yang boleh menyebabkan suamiku jatuh hati..., tak ingat dunia, lupa pada anak-anak yang ramai......, lupa pada undang-undang....., ...,  lupa pada pengorbananku selama ini........ menyebabkan aku menjadi begitu benci padanya, meluat.... menyampah dll......, bagiku engkau seorang yang tidak mengenang budi, menyakiti hatiku..., tidak menghargaiku.... walaupun aku tahu engkau seorang yang amat baik dalam keluarga......., walaupun engkau telah berkali-kali memohon maaf dari ku, dan aku juga telah memaafkan mu tapi hati ku masih sakit.... terasa dipermainkan... dihina dan maruahku tercalar...mungkin kerana sebelum ini  kami  tak pernah bergaduh, masam muka walapun sehari... tapi tiba2, aku dihadiahkan oleh suamiku dengan hadiah yang bernilai ini....., terkejut teramat sangat...., kerana aku tidak menjangka suamiku sanggup menzalimi perasaanku...

Bagaimana aku nak teruskan hidup bersamamu lagi dengan keadaan ku yang sebegini..., aku dapat menunaikan tgjwab ku dengan baik wlpun tak sempurna..., berbual mesra... jaga makan minum, pakaian, dan segalanya...., tambahan pula didepan ibu ku..., tapi dalam hatiku sering sumpah seranah... maki hamun... kebencian yang meluat-luat...., memang aku amat berdosa... suamiku amat baik... aku yang jahat...., tapi aku tetap dah terluka.... hatiku hancur...,

baiknya suamiku ini, dia tetap memaafkan aku setiap hari.... walaupun aku tak minta maaf... aku tak lagi bersalaman, cium tangan sebelum keluar kerja.......,

Sesungguhnya Ujian yang Allah Taala bagi pada kami ini amat getir, amat menguji ketabahan hati...., menguji keimanan kepadaMu Ya Ilahi..., aku pasrah dengan apa yang berlaku..., redha walapun terluka... hanya kepada Mu aku memohon keampunan.... sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui Segala-galanya... Engkau Maha Kaya dan Maha Pengampun..., Engkau berikan pada ku Ujian ini tidak sia-sia.... ada hikmahnya...., aku percaya... suatu masa nanti aku akan dapat jawapannya.....,


......  bersambung lagi........

No comments:

Post a Comment