Tuesday, March 22, 2011

Cerita airmata

apa yang aku nak share nie... ok la.. ada satu cerita... berlaku pada sahabat baik masa belajar dulu..., tabahnya hati seorang wanita itu...., terasa amat kagum....,

apa taknya, dia telah menguruskan perkahwinan kedua untuk suaminya... Ya Allah, airmataku tak semena-mena mengalir laju, hiba, kagum  +++ perasaanku...

Dia yang carikan calon isteri, pinangkan, uruskan barang-barang hantaran, dan pergi juga masa kenduri kahwin tu... bagusnya dan tabahnya hati seorang wanita itu.....,

sekarang nie dah masuk 7 tahun mereka berpoligami..., aku sedih bila sahabatku itu memberitahuku.. akak hanya ada Allah Taala dik..., kalau kita sayangkan Allah, kita tak akan kehilanganNya, tapi bila kita sayangkan manusia, manusia akan hilang...., kita juga akan kehilangan dan mungkin juga kita tidak akan disayangi orang itu lagi, betapa sedihnya perasanku, sayu.... airmataku mengalir laju...  sahabatku itu amat berdukacita, dah habis air mata, walaupun madunya itu adalah pilihannya sendiri... , kini dia hanya tunggu saat-saat sebelum kematian menjelma..., frust sangat aku dengar..

Sampai bila sahabatku itu mampu hidup dengan keadaan begitu..., penuh kesedihan walaupun dia sebenarnya seorang yang berfikiran positif dan tabah menghadapi ujian Ilahi yang amat berat bagi seseorang wanita. Aku sendiri tidak mampu untuk menghadapinya..., rasanya lebih baik hidup sendirian dengan anak-anak, daripada hidup berkongsi kasih yang sudah pastinya banyak duka lara....,  Tapi itu pendapat aku... mungkin orang lain tidak setuju... Poligami sememangnya perkara yng baik..., tapi mengapa aku tak boleh terima........

1 comment: